تمرین زاگی کوکیوهو یا کوکیو دوسا
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

در وضعیت سیزا بنشینید، دستهایتان را به سمت جلو بیاورید، شانه هایتان را در یک راستا قرار دهیم، آرنجهایتان به سمت پایین باشد، انگشتهایتان را از هم باز کنید بشکلی که انگشت اشاره تان به سمت بالا اشاره کند، یارتان باید روبروی شما زانو زده باشد (در حالت سیزا نشسته باشد) مچهای شما را به آرامی و از طرفین گرفته باشد.

اهمیت ندارد که یار شما تا چه اندازه مقاومت می کند، شما نباید به این موضوع توجه کنید، بلکه باید روح خود را در "نقطه یکی شدن" آرام نگاه دارید، و نیروی "کی" را با قدرت به بیرون امتداد دهید. در حالیکه این وضعیت را حفظ می کنید، کمی به سمت جلو خم شوید در حالیکه که ستون فقرات شما باید صاف باشد، یار شما تعادلش را از دست می دهد و به سمت عقب نامتعادل می شود.

از اینجا به بعد هدایت کردن یارتان آسان خواهد بود، تنها باید به سمت راست یا چپ فشار وارد کنید، و به او اجازه دهید تا بیافتد. در حالیکه یارتان دارد می افتد برروی پنجه هایتان برروی زانو بلند شوید و با چرخیدن بروی زانو او را همراهی کنید تا زمانیکه او کاملا به پشت برروی زمین افتد شما در کنار او قرار گرفته و نشسته باشید. در حالیکه برروی زانوها می چرخید، کاملا متعادل باشید. نباید تعادل خود را از دست دهید. "کی" را بسط دهید. در حالیکه کنار او نشسته اید شما باید مثل صخره ای غیر قابل حرکت باشید، و یار شما قادر به برخواستن نخواهد بود.

توجه داشته باشید که هدف از این تمرین وارد شدن به نیروی یارتان، اتصال با نیروی او، هدایت کردن نیروی او و تقویت نیروی "کی" خودتان است. این تمرین یک تمرین قدرت بدنی و فیزیکی نیست و برای بهتر انجام شدن آن باید بدنتان را کاملا ریلکس و آرام کنید. ذهنتان را باید در هارا متمرکز کنید و نباید با قصد غلبه  و زور آزمایی این تمرین را انجام دهید، بلکه با قصد همراه شدن و عشق ورزیدن "کوکیو دوسا" را تمرین کنید. بر روی مچهایتان که توسط یارتان نگه داشته شده است تمرکز نکنید، آنها را فراموش کنید، تمام تمرکزتان برروی هارا و بسط دادن نیروی "کی" باید باشد و اینکه نیرویی را که یارتان به سمت شما وارد می کند درک کنید و با آن نیرو دوست، متصل و هم جهت شوید تا بتوانید رهبری و هدایت آن را بدست بگیرید. اگر نمی توانید یارتان را از جایش تکان دهید هرگز عجله نکنید و خشمگین نشوید. خشم موجب بوجود آمدن انقباض در بدن شما و در نتیجه اختلال در جریان "کی" می گردد. هدف اصلی در این تمرین بسط دادن و به جریان انداختن نیروی "کی" از هارا به دستها و از دستها به دستهای یارتان و از دستهای یارتان به هارای اوست که نتیجه اش اتصال هارای شما با هارای یارتان است و تنها در اینصورت است که به نرمی و ملایمت می توانید رهبری را در این تمرین بدست بگیرید و موفق شوید. احساس کنید که دستهای یارتان دنباله ای است از بدن خودتان، همانطور که برای حرکت دادن دستهایتان نیاز به سختی و زور ندارید، برای حرکت دادن دستهای یارتان نیز نیازمند نیرو نخواهید بود. بلکه باید از نیرویی که در آن دستها وجود دارد بهره بگیرید. هرگاه این تمرین را بدرستی انجام دهید احساس خستگی نخواهید کرد. هرگاه پس از چند بار انجام این تمرین خسته شدید و به نفس نفس زدن افتادید بدانید که از زور و نیروی خود برای غلبه بر یارتان استفاده کرده اید که نادرست است. اگر از نیروی یارتان استفاده کنید نباید زود خسته شوید. این تمرین را با حوصله و با توجه به هدف و اصول آن انجام دهید تا تاثیر آنرا برروی سایر تکنیکهایی که یاد می گیرید یا انجام می دهید ببینید.



ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:45 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 6590
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1