کاربرد آیکیدو در حملات واقعی
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

 

یکی از شاگردان آیکیدو در جمعی از تکواندو کاران قصد مغلوب کردن آنها را داشت که از همه آنها کتک مفصلی خورد ف به استاد خود شکایت کرد و استاد به شاگرد گفت که آیکیدو برای دفاع است و نه حمله ،این بنده خدا به آن تکواندو کاران گفت به من حمله کنید ولی باز هم شکست خورد و باز نزد استاد شکایت کرد و همان جواب را شنید . دیگر فکر حمله و دعوا یا مسابقه را نداشت. دوستان وی به او حمله کردند و قصد شوخی و کتک زدن وی را داشتند و این شاگرد آیکیدو برای رهایی از این شوخی ها فقط از خود دفاع کرد و همه ضاربان را مغلوب کرد. !!! این است آی کی دو

چگونه؟

فرض کنیم کسی به شما حمله کرد. برای اجرای تکنیک شما باید به سمت حمله کننده بروید. و برای اینکه به سمت حمله کننده بروید باید با وی هماهنگ شوید. در حملات واقعی چطور می توان با وی هماهنگ شد ؟ چطور می دانیم که وی چه می خواهد بکند ؟ برای اینکه با وی هماهنگ شوید باید فکر حریف را بخوانید زیرا آیکیدو و روش هماهنگی نیروی "کی" شما با نیروی "کی" حریف می باشد و همه حرکات حریف از فکر بیرون می آید. برای دانستن فکر حریف چه باید کرد؟

حال توجه کنید :

ابتدا اصل 1 تکنیک های آیکیدو یعنی گسترش نیروی کی یا آرامش ذهن را رعایت کنید.

اگر شما آرام باشید و فکرتان در حالت سکون باشد می توانید بر حریفتان تمرکز باشید. حاصل اصل 2 تکنیک های آیکیدو را به کار برید. یعنی فکر حریف را بخوانید . به یاد داشته باشید که در مبارزات واقعی اگر ندانید چه می کنید و ندانید که حریف چه فکری می کند 100% شکست می خورید. اگر فکر خود را بدانید یعنی با هدف کاری انجام دهید ولی فکر حریف را نخوانید هر پیروزی به شکست می انجامد زیرا در یک نقطه حریف کاری را دور از انتظار ها انجام می دهد. اگر بدانیم که چه میکنیم و بدانیم که حریف چه فکری می کند و در نتیجه چون حرکات از فکر بیرون می آید بدانیم چه می کند 100% پیروز می شویم. پس رمز پیروزی دانستن فکر حریف است. برای دانستن فکر وی باید فکر جهانی (Universal Mind) داشته باشیم.

یعنی همه را درک کنیم ، خود را جای همه بگذاریم و دشمنان خود را دوست داشته باشیم زیرا فکر آنها را می دانیم . در این صورت می توانیم به نیروی وی احترام بگذاریم.

حال اصل 3 را به کار می برید. اگر ما فکر حریف را بدانیم ، در این صورت خیلی راحت نوع حرکت حریف را حدس می زنیم و با وی هماهنگ می شویم . طوری باید هماهنگ شد که گویا می خواهیم از وی مراقبت کنیم و به وی آسیبی نرسانیم.

اصل 4 را به کار می برید یعنی بعد از احترام به نیروی حریف خودتان را جای حریف بگذارید و سپس اصل 5 را به کار برید. یعنی اجرای تکنیک ها با اعتماد به نفس لازم به ذکر است که بدانید اگر در تکنیک ها اعتماد به نفس نداشته باشید و مرد باشید نمی توانید تکنیک ها را اجرا کنید. همچنین اجرای تکنیک ها باید بدون وقفه باشد زیرا در صورت ؟؟ وقفه حریف فرصت فکر کردن می یابد و شما باید این مراحل را از اول طی کنید.

به طور خلاصه می توان گفت آرامش ذهنی + دانستن فکر حریف + احترام به وی در نیرو + گذاشتن خود به جای وی + اجرای تکنیک با اعتماد به نفس بدون توقف

حالا فهمیدیم که آیکیدو برای صلح است آیکیدو برای جنگ نیست ...

باید آرامش خود را همیشه حفظ کنیم ... باید همه را دوست داشته باشیم ... همیشه خود را جای مردم بگذاریم ... حالا می توانیم بگوئیم که :

" آیکیدو و اصول  آیکیدو همان اصول اخلاقی هستند و در رزم ، کاربردی ترین رشته می باشد "



ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 20:21 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 78
بازدید کل : 6594
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1